Faza 2

Po zakończeniu pierwszego i zarazem najtrudniejszego etapu diety, lżejsi o kilka zbędnych kilogramów możemy wzbogacić nasz jadłospis o nowe smaczne i zdrowe produkty zawierające więcej węglowodanów. Faza druga trwa do momentu uzyskania pożądanej wagi. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że spadek wagi na tym etapie diety jest nieco wolniejszy niż w czasie pierwszych dwóch tygodni.

W drugiej fazie diety do naszego jadłospisu można stopniowo wprowadzać produkty, których wcześniej należało unikać, takie jak pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż oraz makaron razowy, a także większość owoców. Wprowadzając jednak powyższe produkty do naszego menu trzeba zachować rozsadek i umiar. Cała istota polega na tym, aby do naszego jadłospisu stopniowo przywracać dobre węglowodany. Największym błędem osób stosujących tę dietę jest spożywanie w drugiej fazie zbyt wielu produktów z pełnego ziarna oraz warzyw i owoców zawierających większą ilość węglowodanów, co w konsekwencji prowadzi do zatrzymania utraty wagi.

Wprowadzanie produktów skrobiowych oraz dozwolonych owoców powinno odbywać się w sposób zaplanowany przez twórcę diety dr Arthura Agatstona. Musimy mieć świadomość, że stopniowe przywracanie dobrych węglowodanów daje naszemu organizmowi niezbędny czas na przystosowanie się do zwiększonej ilości cukru, a my możemy dokładnie zaobserwować jak dany produkt wpływa na nasz organizm.

W pierwszym tygodniu drugiej fazy zaleca się zjadanie jednego owocu oraz jednego dobrego produktu skrobiowego dziennie. Na śniadanie należy unikać owoców, które mogą wywołać efekt łaknienia, zdecydowanie lepsza będzie kromka chleba pełnoziarnistego. Wskazane jest łączenie owocu z produktem białkowym np. niskotłuszczowym serkiem lub jogurtem, co również redukuje uczucie głodu. Drugi tydzień tej fazy diety należy rozpocząć od dnia, w którym połączymy jeden owoc z dwoma produktami skrobiowymi. Następnego dnia wprowadzamy dwa owoce z dwoma produktami skrobiowymi. Przez kolejne dwa dni łączymy codziennie dwa owoce z trzema produktami skrobiowymi, a przez następne trzy dni – trzy owoce z trzema produktami skrobiowymi dziennie. Należy pamiętać, że faza 2 jest okresem wolniejszej, ale systematycznej utraty masy ciała i powinna trwać, aż do osiągnięcia zaplanowanej wagi.

Podczas drugiej fazy diety można jeść wszystkie produkty z fazy pierwszej, a także owoce – (według wskazówek zamieszczonych powyżej) w odpowiednich porcjach: agrest 3/4 szklanki, banan 1 średni, borówki amerykańskie 3/4 szklanki, brzoskwinia 1 średnia, grejpfrut 1/2, gruszka 1 średnia, jabłko 1 małe, kiwi 1 szt, maliny 3/4 szklanki, mango 1/2 średniego, melon 1/4, morele 4 szt, granat 1szt, papaja 1 mała, pomarańcza 1 średnia, suszone śliwki 4 szt, śliwki 2 szt, truskawki 3/4 szklanki, winogrona 15 kulek, wiśnie i czereśnie 12 szt, żurawiny 3/4 szklanki. Przywracamy także produkty zbożowe: pieczywo pełnoziarniste (1 kromka), płatki śniadaniowe (najlepiej z pełnego ziarna oraz o niskiej zawartości cukru), płatki owsiane, kaszę gryczaną, makaron 1/2 szklanki ugotowanego (ryżowy, gryczany, pszenny pełnoziarnisty oraz sojowy itp), kuskus z pełnego ziarna, popcorn (3 szklanki prażonego bez tłuszczu lub na patelni na oleju rzepakowym), ryż brązowy lub dziki (1/2 szklanki ugotowanego). Z warzyw dozwolona jest 1/2 szklanki marchwi lub zielonego groszku. Dodatkowo możemy wzbogacić nasze menu o czekoladę gorzką lub deserową oraz wino białe lub czerwone (1 – 2 kieliszki) lub okazyjnie małe piwo (0,33l).

W dalszym ciągu należy unikać produktów zbożowych takich jak pieczywo z mąki pszennej i biały ryż. Z warzyw nadal nie wprowadzamy ziemniaków, buraków i kukurydzy. Rezygnujemy również z owoców: ananasa, arbuza, liczi, daktyli, fig oraz rodzynek. Nie spożywamy także miodu. lodów i dżemu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *